Jeszcze kilka lat temu wspomnienie



Jeszcze kilka lat temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty nabiałowe i inne odzwierzęce, wywołuje najczęściej wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet włączanie w swoją dietę większej ilości pokarmów pochodzenia roślinnego, może zaowocować poprawą stanu zdrowia i oczyszczeniem ciała. Badania wykazały, że zminimalizowanie ilości produktów pochodzenia zwierzęcego i spożywanie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem wystąpienia szeregu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Dodatkowo, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest doskonała ze względu na pokarmy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, powodują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie http://kontakty-firm.pl wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Duża ilość osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną otrzymuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale też przed osobami stosującymi dietę istnieje szereg wyzwań. Ogromnym plusem diety wegańskiej jest przede wszystkim spadek wagi. Badania naukowe świadczą o tym, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje większy ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Co więcej jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Weganie mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli wszystkich przewlekłych chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają pokarmy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to analizy naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają znacznie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania nasuwają stwierdzenie, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko nowotworu prostaty i okrężnicy. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i prowadzi do polepszenia funkcjonowania organizmu, który nie jest obciążony przez niezdrowe tłuszcze zwierzęce. Problemem osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie potrawy wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niektórych może być główną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do czytania etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają zamaskowane składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać kreatywnością przy przygotowaniu posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie brakowało niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.


Copyright © 2018 Gm20.szczecin.pl